דור לדור עפולה
חסר רכיב

מטיילים ונהנים ...והפעם: טיול לתל אביב

21/12/2016

ערב ולילה גשום וקבוצת המטיילים של דור לדור צריכה לנסוע לתל אביב, אבל לשמחתנו קמנו לבוקר שטוף שמש ושמיים בהירים. פוגשים בתחנת אוטובוס בפנים מוכרות של חברים וחברות מברכים זה את זה בברכת בוקר טוב, כולם שמחים כן כן נוסעים לתל אביב.....

האוטובוס מגיע כולנו עולים, קריאת שמות לוודא שכולם הגיעו, הסבר קצר מפי המדריך שמוליק על תוכנית היום: ביקור בבית חיים נחמן ביאליק, ביקור בבת העלמין טרומפלדור וביקור בכרם התימנים.

יוצאים לדרך שמוליק המדריך קורא את ברכת הדרך. המדריך מודאג יש פקקים בדרך והקבוצה מוזמנת לביקור בבית חיים נחמן ביאליק בשעה 11 בבוקר,אבל שחושבים חיובי ויש אנרגיות חיוביות הקבוצה מגיע בזמן. בבית ביאליק מחלקים אותנו לשתי קבוצות עם מדריכים צמודים, מתחילים את הסיור הבית נבנה 1924 ושם גר המשורר ח.נ. ביאליק מספרים עליו שהיה איש צנוע ומכניס אורחים. לאחר מותו הפך הבית למוזיאון המתמקד בחייו, יש תערוכה קבועה הכוללת את ספריו רהיטיו וחפציו האישיים בית מאוד אותנטי חשנו בו את קסם המקום.

לביאליק היה קשר מאוד מיוחד לעיר תל אביב, הבית נבנה בצמוד לבית העירייה הישן של תל אביב. נפרדנו מבית ח.נ. ביאליק והמשכנו לבית העלמין טרומפלדור שבו קבורים מייסדי העיר סופרים ואנשי תרבות, לפי הסבריו של המדריך במרכז בית העלמין ניצבות המצבות המונומנטליות של קברי אחים. בבית הקברות קבורים ח.נ.ביאליק, שאול טשרניחובסקי וחלק ממייסדי העיר תל אביב. שמענו סיפורים על רומנים סודיים טרגדיות, פוליטיקאים לצד אומנים ואנשי מסחר (לאחרונה נקברו שם גם שושנה דמארי ואריק איינשטיין).

משם המשכנו לכרם התימנים בדרך עברנו דרך שוק הכרמל, מהמפורסמים ביותר בתל אביב, השוק מלא דוכנים לאוכל רחוב וניתן למצוא בו הכל פרות, ירקות, בגדים עבודות יד. השוק הפך להיות מוקד עליה לרגל, משם מגיעים לכרם התימנים התחנה האחרונה - המקום מהמם ביופיו הסמטאות החצרות הצלילים והניחוחות בקיצור שכונה קסומה. הכרם היא שכונה הממוקמת בדרום מרכז תל אביב שם התיישבו בעיקר יהודים שבאו מתימן, שכונה קטנה קסומה ושקטה. שמענו סיפורים מרתקים על העגלון של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל אבל במיוחד הקסים אותי הסיפור על בית הצדפים בית מאוד מיוחד וסיפור על בעל הבית חי תירם שהוא היה אחראי על החופים מטעם עיריית תל אביב, היום חיה בבית אלמנתו שושנה תירם. על אף שזקני העדה הלכו לעולמם התחושה היא שכאן הזמן עצר מלכת.
היה זה יום מרגש יום מלא חוויות והנאות...
תודה לדור לדור על יום נפלא תבורכו וישר כוח!